Allah Şirk Koşanlardan Uzaktır.
Saîd b. Ebû Saîd Makberî’nin
Ebû Hüreyre’den [radıyaiiahu anhi rivayet ettiği bir kutsi hadiste Resûlullah
[saiiaiiahu aleyhi veseiiem] şöyle buyurmuşlardır:
“Allah [ceiie ceiâiuhû] der ki: ‘Ben, bana şirk koşanların şirkinden berîyim
(münezzehim). Her kim, işlediği bir amele benden başkasını ortak ederse, ben
ondan da berîyim.
Kutsi hadiste
işaret edilen mana şudur: “Allah Teâlâ der ki: Benden başkası için ve benim
rızamın dışında yapılan amellerden uzağım.”
Bu hadis-i şerif, Allah Teâlâ’nın, ancak ihlâslı bir şekilde ve kendi rızası
için yapılacak amelleri kabul edeceğinin bir delilidir. Eğer, ibadetler ihlâslı
bir şekilde yapılmazsa, Allah Teâlâ tarafından kabul olunmayacağı beyan
edilmektedir. Ayrıca onlar için ahirette sevap da yoktur.
Bu bahsettiklerimize
şu âyet-i kerimeler delil teşkil etmektedir:
*Her tom bu çarçabuk geçen dünyayı diterse (ibadetleriyle dünyalık
ggdgrmtor da ahiret sevabını düşünmez buna göre hareket etmezse) Hğadkj/uruz
kimseye dilediğimiz kadannı (kendisini helâk edecek dünya- Mr) hemen verir, sonra da
onu kınanmış ve (Allah'ın rahmetinden) ko- Hjğnuş olarak gireceği cehenneme sokarız. Kim de ahireti diler ve bir mümin
olarak ona yaraşır bir çaba ile çalışırsa (Allah Teâlâ’nın nzasını ilde etmek
için ahiret sevabı için çabalarsa) işte bunlann (riya ile amel etmeyip ahiret
sevabı için çabalayanların) çalışmaları (amel ve ibadet- mA makbuldür. Hepsine, onlara da bunlara da (dünyayı isteyenlere de ğhfretı
isteyenlere de) Rabb’mm ihsanından (mümin, kâfir herkese iste- (0üenni) venrtz Rsbb’min ıhsam kısıtlanmış
değildirm (tvA 17/18-20).
Allah Azze ve Caie bu Ayetlerde şunu
beyan etmektedir.
Allah rtzasm*n dışında binleri için emel edenlere ahirette
sevap yoktur. Onun varacağı nihai yer de cehennemdir. Allah nzasını kazanmak »çın
ibadet edenlerin amelleri ise makbuldür, ilahı nza dışında amel edentn nasibi
yorgunluk ve meşakkatten başka bk şey değildir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder